Verburch-hof

Groepen 5

bezoek aan de Maeslandkering

Met wereldorientatoe werken we aan het thema "typisch Hollands"

Daarom brachten we een bezoek aan de Maeslandkering.  Wat hebben we veel geleerd! Wist u bijvoorbeeld dat de stormvloedering al 24 keer is dichtgeweest en dat hij er 2 uur over doet om te sluiten.

lezen

Op dinsdag hebben wij altijd lezen "speciaal".

Vandaag gingen wij Mees Kees lezen. De kinderen mochten zelf een fijne manier en/of plek kiezen om te lezen

Start

We zijn weer gestart. De kinderen hebben inmiddels hun draai gevonden in de klas en kunnen heel hard werken! Ook het werken met de chromebooks gaat al erg goed.

Groep 5

Welkom op de pagina van groep 5! We zullen hier kort vertellen wat we in groep 5 allemaal leren.

Sinds dit schooljaar rekenen wij op de chromebooks met het programma 'snappet'. Een belangrijk onderdeel hiervan is automatiseren. Dit houdt in dat de keersommen / erbij en eraf sommen vlot gemaakt worden.

We behandelen specifiek de tafels 6, 7, 8 en 9. Digitale klokken komen dit jaar vaak aan bod.

Bij taal en spelling werken we met de methode 'taal actief'. De verschillende onderdelen die hierin worden behandeld zijn woordenschat, taal verkennen (kennis van de Nederlandse taal, bv zelfstandig naamwoord) en verhaaltjes schrijven.

Bij spelling gaan we verder met de regels die al eerder zijn aangeboden.

Voor wereldorientatie proberen we dit schooljaar twee methodes uit om te kijken welke methode het beste past bij onze visie. Er komen verschillende onderwerpen aan bod.

De kinderen krijgen af en toe huiswerk mee naar huis. Meestal is dit een leerblad met de woordjes van taal. Het kan zijn dat er soms ook wat extra huiswerk mee wordt gegeven als dit nodig is, bijvoorbeeld van rekenen, spelling of taal. Er wordt verwacht dat de kinderen thuis elke dag even lezen, om zo het lezen te bevorderen.


Ieder kind heeft een eigen chromebook. Ze maken daar niet alleen lessen op, we leren ze ook hoe ze er mee om moeten gaan. Bijvoorbeeld presentaties maken, iets opzoeken en veilig internetten.